FrieslandCampina

FrieslandCampina-logo

FrieslandCampina

FrieslandCampina produceert en verkoopt consumentenproducten als zuiveldranken, kindervoeding, kaas en desserts in een groot aantal Europese landen, in Azië en in Afrika via eigen dochterondernemingen. Daarnaast worden vanuit Nederland wereldwijd zuivelproducten geëxporteerd. Ook worden producten geleverd aan professionele afnemers, waaronder room- en boterproducten aan bakkerijen en horecabedrijven in West-Europa. FrieslandCampina verkoopt wereldwijd ingrediënten en halffabricaten voor producenten van kindervoeding, de voedingsmiddelenindustrie en de farmaceutische sector.

FrieslandCampina heeft vestigingen in 34 landen met 23.675 medewerkers. De producten van FrieslandCampina vinden hun weg naar meer dan 100 landen. Het centrale kantoor van de onderneming is gevestigd in Amersfoort. De activiteiten van FrieslandCampina zijn onderverdeeld in vier marktgeoriënteerde business groups: Consumer Dairy, Specialised Nutrition, Dairy Essentials, Ingredients.

De vennootschap is volledig in handen van Zuivelcoöperatie FrieslandCampinaU.A., met 18.645 ledenmelkveehouders in Nederland, Duitsland en België een van de grootste zuivelcoöperaties in de wereld.

Jaaromzet: EUR 12.1 miljard
Aantal werknemers: 23675
Aantal vestigingslanden: 34

Bedrijfspresentatie

De bedrijfspresentatie van FrieslandCampina is de ideale manier om meer te weten te komen over het bedrijf.

Slide

Kernwaarden

Betere voeding voor de wereld, goede inkomsten voor onze boeren, nu en in de toekomst.

Slide

Strategie

De strategie van FrieslandCampina focust zich op duurzame groei en waardecreatie: de route2020 strategie.

De groeiende wereldbevolking voorzien van de juiste nutriënten is dé uitdaging voor de komende decennia. Met het aanbieden van betrouwbare, relevante en voedzame zuivelproducten levert FrieslandCampina een bijdrage aan het veiligstellen van de voedsel- en nutriëntenzekerheid. De purpose van FrieslandCampina – nourishing by nature – staat voor betere voeding voor consumenten in de wereld, goede inkomsten voor onze boeren, nu en in de toekomst.

Slide

Innovatie

Innovatie is een belangrijke bouwsteen van FrieslandCampina’s strategie route2020 van duurzame groei én waardecreatie. We richten onze R&D-inspanningen vooral op: zuiveldranken, kindervoeding en merkkaas. De aandachtsgebieden daarbij zijn: groei & ontwikkeling, dagelijkse voeding, gezondheid & welzijn en functionaliteit. FrieslandCampina richt zich met zijn innovatie op de realisatie van gezonde, voedzame, verantwoorde en lekkere voeding, waarin met name de voedingskundige voordelen van melk optimaal tot hun recht komen en de kosten en uitstoot van CO2 zo laag mogelijk blijven.

In het Innovation Centre van FrieslandCampina ontwikkelen wetenschappers, product- en procestechnologen continu nieuwe producten, processen en toepassingen. Ze gebruiken daarbij alle in melk aanwezige voedingsstoffen en componenten. Hiervoor wordt vooral onderzoek gedaan naar de relatie tussen de voedingsstoffen in melk enerzijds en groei, ontwikkeling, gezondheid en welzijn van consumenten over de hele wereld anderzijds.

FrieslandCampina wil echte doorbraken in het onderzoek naar melk(componenten) en naar producten en ingrediënten bereiken. Maar tegelijkertijd willen we ook bestaande producten verbeteren. Dat doen we niet alleen in onze onderzoekscentra, maar ook in onze gehele zuivelketen. Dat is een van de voordelen van een coöperatieve organisatie die deze keten helemaal in handen heeft, van gras tot glas.

Slide

Duurzaamheid

Een van de uitdagingen voor de komende decennia is de groeiende wereldbevolking op duurzame wijze voorzien van de juiste nutriënten. Met het aanbieden van betrouwbare, relevante en voedzame zuivelproducten draagt FrieslandCampina bij aan de voedsel- en nutriëntenzekerheid. De purpose van FrieslandCampina – nourishing by nature – staat voor betere voeding voor. Daaraan zijn MVO-thema’s gekoppeld, inclusief prestatie-indicatoren waarmee de voortgang wordt gemeten. Zo is de MVO-strategie volledig geïntegreerd in FrieslandCampina’s strategie van duurzame groei én waardecreatie en dragen de MVO-pijlers direct bij aan de bedrijfsdoelstellingen. Daarmee levert FrieslandCampina een bijdrage aan de realisatie van een aantal Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties.consumenten in de wereld, goede inkomsten voor onze boeren, nu en in de toekomst.

Interessante Studies

  • Advanced technology (WO)
  • Biotechnologie (WO)
  • Scheikundige technologie (WO)
  • Life science and technology (WO)
  • Technische bedrijfskunde (WO)
  • Werktuigbouwkunde (WO)
  • Levensmiddelentechnologie (WO)

Profiel gewenste studenten

Wij zijn op zoek naar studenten die hun master hebben afgerond in Industrial Engineering and Management, Technology or Supply Chain Management, in Chemical engineering, Mechanical engineering, Food technology en Industrial Engineering and Management. Wij zijn op  zoek naar studenten die hun carriere willen voortzetten binnen FrieslandCampina op het gebied van Technology of Supply Chain.

Aanbod voor Studenten

Wij bieden een twee jarig Traineeship in Technology of Supply Chain & Management. Gedurende deze twee jaar bekleed je twee functies. De eerste functie wordt gekozen door Friesland Campina en de tweede opdracht mag je zelf kiezen. Dit betekent dus dat je je eigen loopbaan kan bepalen! Daarnaast is er een vast trainingsprogramma ontwikkeld voor de Trainees, zodat je je ook op persoonlijk vlak kan ontwikkelen.

Loopbaanmogelijkheden

Als Trainee in Technology of Supply Chain & Management kun je de volgende opdrachten verwachten:
- Opdracht gericht op duurzaamheid, implementeren van energy besparingen (bijvoorbeeld zonnepanelen), ontwikkelen van nieuwe technologieën ;
- Proces Technoloog;
- Technoloog in de business group Ingredients, optimaliseren van het huidige productie proces;
- Continuous improvement project manager;
- Team leider packaging.

Contactgegevens

www.werkenbijfrieslandcampina.com

Saskia Rutenfrans
Saskia.rutenfrans@frieslandcampina.com
FrieslandCampina
Stationsplein 4
3818 LE Amersfoort